Sihtrühm:
Spordi- ja soorituspsühholoogiast huvitatud spetsialistid - muusikaõpetajad, treenerid, spordijuhid, huvihariduse pedagoogid, meditsiini-, pääste- ja kaitsevaldkonna spetsialistid, füsioterapeudid, psühholoogid.
Õppekava sobib erialase kutseharidusega, rakenduskõrgharidusega või bakalaureuse- või sellega võrdsustatud kraadiga spetsialistidele, kes soovivad oma töös sihipäraselt soorituspsühholoogiat rakendada.
Eesmärk:
Õppija mõistab sooritusoskuste arendamise psühholoogilisi aluseid, oskab õpetada olulisemaid sooritust mõjutavaid psühholoogilisi oskusi ja kujundada talendi arengut toetavat keskkonda. Programmi lõpetaja saab Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistuse koos hinnetelehega.
Sisu:
Õpiväljundid
-
Tunneb erialaste oskuste õppimise ja sooritamisega seotud psühholoogilisi protsesse ning mõistab nende eesmärgipärase suunamise või arendamise põhimõtteid.
-
Mõistab ja oskab analüüsida psühholoogiliste oskuste arendamise eesmärke, võimalusi ja tulemusi erialaste oskuste algtasemest kuni tippsoorituseni nii individuaalse kui rühmasoorituse puhul.
-
Oskab psühholoogiliste oskuste treenimise programme planeerida, läbi viia ja hinnata.
-
Selgitab erialaste oskuste arengut ja motivatsiooni toetava juhendamise põhimõtteid ning oskab neid rakendada.
-
Tunneb ja kasutab vaimse tervise toetamise põhimõtteid erialaste oskuste arendamise foonil.
-
Analüüsib soorituspsühholoogia rakendamise eetilisi põhimõtteid ja tunneb oma pädevuse piire.
Õppeainete loend
-
Spordi- ja soorituspsühholoogia (6 EAP)
-
Oskuste treening soorituspsühholoogias (3 EAP)
-
Tippsoorituse psühholoogilised alused (3 EAP)






